Re: Museum d'Histoire naturelle de Boulogne-sur-Mer collection fate?

Ben Creisler
bcreisler@gmail.com

According to the website for the Musée d’histoire naturelle de Lille,
the collection from the Museum d'Histoire naturelle de
Boulogne-sur-Mer was transferred there when the latter museum closed
in 2003:

"Le département de géologie s'est aussi mobilisé pour garantir la
pérennité de collections publiques régionales : mises en dépôt en 2000
des sondages du métro lillois (BRGM) et, en 2003, de la collection de
l'ancien Musée d’histoire naturelle de Boulogne-sur-mer."

very roughly:
[The geology department is also charged with ensuring the continued
preservation of regional public collections: in respository... in
2003, the collection of the former Museum of Natural History in
Boulogne-sur-mer.]

http://mhn.lille.fr/cms/home/collections/histoire-collection